אז בואו נעשה קצת סדר. קיימים סוגים שונים של רישיונות טיסה והגדרים. הגדר יכול להיות אווירון, מסוק, דאון וכו…. רישיון יכול להיות רישיון טייס פרטי, רישיון טייס מסחרי, רישיון מדריך טיסה וכו,…

המקום שכולם מתחילים בו הוא רישיון טייס פרטי. הסיבה לכך פשוטה. כדי לעבור מרישיון אחד לרישיון הבא אחריו (למשל מרישיון פרטי לרישיון מסחרי) יש צורך לצבור שעות טיסה. כך שלא ניתן להתחיל ברישיון טייס מסחרי או מדריך טיסה מבלי שיש ברשותך כבר רישיון טייס פרטי וצברת ניסיון טיסתי מתאים למעבר לרישיון גבוה יותר.

אפשר כן לבחור באיזה הגדר אתה רוצה לעשות את הרישיון הפרטי. למשל הגדר אווירון זעיר, הגדר אווירון וכו'. השיקולים לבחירת הגדר רבים ומגוונים. לרוב השיקול העיקרי הוא עלות שעת טיסה ומה התוכניות שלך לעתיד כטייס. מעבר בין הגדרים לרוב לא דורש ניסיון טיסתי או שדורש ניסיון טיסתי מועט. לכן, מיד לאחר סיום רישיון הטייס בהגדר מסויים ניתן להוסיף הגדר נוסף. מעבר בין הגדרים דורש השלמה של מבחני תיאוריה, השלמת שעות טיסה ולרוב מבחן מעשי עלי ידי בוחן הרשות לתעופה אזרחית. 

אם אתה מחליט לעשות רישיון טייס כתחביב או שברצונך לבחור בטייס כמקצוע, עדיין תתחיל ברישיון טייס פרטי. בכל הגדר שתבחר. רק לאחר שתצבור שעות טיסה תוכל לעבור לרישיון טייס מסחרי.

 

 

הגדרים

אווירון זעיר

אווירון

רב מנועי

סילון

מכשירים

לילה

רישיונות

רישיון טיס פרטי

           

רישיון טיס מסחרי

           

רישיון מדריך טיסה

           

רישיון מובילים אוויריים

           

כמה עולה רישיון טייס?

כאמור עלות של רישיון טייס פרטי תלוי בהגדר. לדוגמא:

הגדר שעות מינימום נדרשות על פי התקנות שעות טיסה בפועל עלות שעת טיסה עלות רישיון טייס
אווירון זעיר 32 32-35 1,250 ₪ 40,000-44,000 ₪  
אווירון 40 60-80 1,450 ₪ 87,000-116,000 ₪

מהדוגמא ניתן לראות שעלות של רישיון טייס פרטי בהגדר אז"מ (אווירון זעיר) הינה פחות ממחצית מעלות של רישיון טייס פרטי בהגדר אווירון.

שיעורי טיסה

לאחר ביצוע הבדיקה הרפואית ולאחר הגשת הבקשה לרישיון מתלמד – ניתן להתחיל לתאם שיעורי טיסה עם המדריך האישי שלך. שיעורי הטיסה מתקיימים בזמן ובשעה שנוחה לך, בתיאום עם המדריך כמובן ובתיאום עם מחלקת המבצעים של ifly.  

ניתן לתאם שיעורים בכל זמן או שעה. אין מספר שיעור לימודי טיסה מינימלי או מקסימלי בשבוע – אם כי אנו ממליצים לשיעור עד שניים בשבוע לטובת ההתקדמות האפקטיבית ביותר ושמירת רציפות.

מבנה שיעורי טיסה:

לכל שיעורי טיסה יש מבנה קבוע – תדריך. טיסה. תחקיר.

תדריך:

הכנת החניך לקראת נושא השיעור.

התדריך יכול להימשך 5-60 דקות בהתאם למהלך השיעור שאחריו.              

טיסה:

תרגול מעשי באוויר של נושא השיעור עם מדריך או בסולו (כאשר המדריך נמצא על הקרקע עם מכשיר קשר).

הטיסה נמשכת 30-140 דקות בהתאם לנושא השיעור.

תחקיר:

ניתוח ביצועי החניך במהלך הטיסה, הערות והפקת לקחים לקראת הטיסה הבאה.(חלק מהטיסות מצולמות)

התחקיר נמשך כ10-60 דקות.

לאחר שתרכוש מיומנות טיסה בסיסית ותתורגל במצבי החירום השונים ירד המדריך מהמטוס ואתה תעלה לטיסת הסולו הראשונה שלך. טיסת הסולו היא אבן דרך בחייו של כל טייס ובדיוק כמו אהבה ראשונה גם את טיסת הסולו הראשונה שלך לעולם לא תשכח.

למעשה ההתרגשות לקראת טיסת הסולו כל כך גדולה עד כדי כך שבחרנו שלא לתת לך הודעה מראש על מועדה ובכך למנוע ממך לחשוב עליה זמן רב מאוד שבו תדמיין את התרחישים הטובים ביותר והגרועים ביותר. את מועדה תגלה ממש דקות ספורות קודם, והיא תתבצע ברגע שהמדריך ירגיש בטוח מספיק לשלח אותך לבד לטיסה.

לאחר טיסת הסולו הראשונה שלך, ימשיכו לימודיך כרגיל. חלק מהטיסות יהיו טיסות סולו וחלק טיסות מודרכות. לאחר שיושלם כל חומר הלימוד המעשי הכולל בתוכו בין היתר גם ניווטים, מצבי חירום ונחיתה בשדות תעופה גדולים – נכין אותך למבחן המעשי. בסיום כל ההכנות וכאשר המדריך יהיה משוכנע כי אתה מוכן למבחן המעשי הסופי, ניגש שוב לרשות התעופה האזרחית ונזמין לך בוחן. לאחר שתעבור את הבחינה המעשית יונפק לך רישיון הטיס המיוחל(!).