הגדר אווירון מאפשר לך להטיס מטוסים חד מנועיים (בוכנה) במשקל המראה מירבי של עד 5,700 ק”ג.
בקטגוריה זאת נמצאים מטוסים מסוג ססנה 152, 172, 182, פייפרים, דיימונדים וכל מטוס העומד בתנאי הקטגוריה.
קטגוריה זאת (אווירון) יקרה יותר ללימוד ולהטסה. עלות של שעת טיסה מודרכת עומדת היום על 1,450 ש”ח ועלות השכרת מטוס (ססנה 172) עומדת על 1,100 ש”ח לשעת טיסה.
באפשרותך לבחור אחד מתוך 3 מסלולים:

רישיון טייס פרטי בהגדר אז”מ והוספת הגדר אווירון

לאחר שתסיים את רישיון הטייס שלך בהגדר אז”מ ותצבור שעות טיסה (כרגע 100 שעות). תוכל להוסיף הגדר אווירון לרישיון הטייס הפרטי שלך בקורס מקוצר בן 20 שעות טיסה ו 3 מבחני תיאוריה.

עלות הרישיון: כ 40,000 ש”ח עבור בגדר אז”מ ועוד כ 30,000 ש”ח עבור הגדר אווירון. סה”כ כ 70,000 ש”ח

יתרונות

  • נקודת יציאה – לאחר שתשקיע כ 40,000 ש”ח תהיה כבר בעל רישיון ותוכל לשכור או לרכוש מטוס ולטוס. כשתרצה תמיד תוכל להוסיף את ההגדר בהמשך הדרך.
  • בסיום המסלול ברשיון הטייס שלך יהיו 2 הגדרים – אז”מ ואווירון
  • עלות שעת שכירת מטוס זולה יותר 700 ש”ח במקום 1,100 ש”ח
  • לאחר שתסיים את המסלול הזה תהיה בעל ניסיון עשיר בשתי הקטגוריות. אם תחליט להיות טייס מקצועי בעתיד, הידע שתצבור במסלול הזה שווה זהב.

 

רישיון טייס פרטי בהגדר אווירון

מסלול זה הוא הארוך מבין כל המסלולים והיקר שבהם. שכן על פי תקנות הטייס נדרשות 40 שעות בלבד להוצאת רישיון טייס בהגדר אווירון. אולם, בפועל, הממוצע הארצי עומד על 60-80 שעות טיסה.
מה שאומר שרישיון הטייס במסללול זה יעלה לך כ 100,000 ש”ח ויארך כשנתיים.
חסרונות
  • יקר
  • ארוך
  • אין נקודת יציאה
  • תוסמך רק על קטגוריה אחת – אווירון
  • בסוף הקורס תדע להטיס רק סוג אחד של מטוס

במידה ותבחר במסלול זה אנו ממליצים על בית הספר איה תעופה בהרצליה

לאתר בית הספר איה תעופה לחץ על קישור זה

 

רישיון טייס פרטי בחו”ל

ניתן להוציא רישיון טייס בחו”ל (בד”כ בארצות הברית או מזרח אירופה). עלות הוצאת הרישיון משמעותית נמוכה יותר וקצרה יותר.

יתרונות

  • קורס זול יחסית לישראל.
  • בארה”ב מבחן תיאוריה 1 בלבד (בישראל 8 מבחני תיאוריה)
  • עלות צבירת שעות נמוכה (בארה”ב כ 110$ עלות שעת טיסה על ססנה 172)
  • טיסה בחו”ל היא חוויה

חסרונות

  • רישיונות הטייס בחו”ל אינם תקפים בישראל ולכן יש לגייר אותם
  • עלות הגיור גבוהה שכן יש צורך לעבור מבחן עם בוחן רת”א. ההכנות למבחן יקרות.
  • יש צורך לעבור את כל מבחני התיאוריה מחדש (8 מבחנים)
  • עלות טיסה לארה”ב או לאירופה כולל מגורים למהלך כל הקורס יקרים

בפועל אין חיסכון גדול, אם בכלל, במסלול זה. יש חיסכון גדול למי שמתכנן לצבור שעות טיסה לרישיון מסחרי.

במידה ותחליט לבחור במסלול זה אנו ממליצים על בית הספר לטיסה בוושינגטון המנוהל על ידי ישראלים. רוב המדריכים שם דוברים עברית.

לאתר בית הספר לחץ על קישור זה

מרגישים שזה בטוח
מטוס הססנה 172 הוא אחד המטוסים הותיקם בענף התעופה בארץ ובעולם. כמעט ואין טייס שבמסגרת ההסמכה שלו לא טס על המטוס הזה. על אף חסרונותיו הרבים כולנו רוכשים לו כבוד רב.